Toyota Mirai (2015) na vodíkový pohon s nulovými emisiami

Výnimočnou technickou novinkou uplynulého desaťročia je model Toyota Mirai: toto vozidlo na palivové články obsadilo prvú priečku v rebríčku stovky najvýznamnejších technických inovácií v automobilovom priemysle za uplynulé desaťročie, ktorý zostavilo nemecké Centrum automobilového manažmentu (CAM). Nemecké Centrum automobilového manažmentu vybralo stovku najprevratnejších noviniek v oblasti automobilového priemyslu Z hodnotenia viac ako 8 000 inovácií, ktoré sa objavili v automobilovom priemysle […]

Výnimočnou technickou novinkou uplynulého desaťročia je model Toyota Mirai: toto vozidlo na palivové články obsadilo prvú priečku v rebríčku stovky najvýznamnejších technických inovácií v automobilovom priemysle za uplynulé desaťročie, ktorý zostavilo nemecké Centrum automobilového manažmentu (CAM).

 

Víťazný sedan na vodíkový pohon s nulovými emisiami, ktorého prvé dodávky môžu v nadchádzajúcich týždňoch očakávať prví európski zákazníci v Nemecku, Dánsku a Veľkej Británii, ohlasuje novú éru automobilového priemyslu v porovnaní s tým, ako ho poznáme dnes.

Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


 

Na čele odbornej poroty centra CAM, ktoré sídli v nemeckom meste Bergisch Gladbach, stál prof. Dr. Stefan Bratzel. Tím odborníkov najprv podrobne preskúmal viac ako 8 000 technologických noviniek, ktoré prišli na trh s automobilmi v rokoch 2005 až 2015. Následne ich členovia poroty hodnotil podľa významu, aký mali pre trh a celé odvetvie, ako aj z hľadiska ich novátorstva.

Víťazom sa stal prvý sériovo vyrábaný sedan na palivové články, aký automobilový priemysel ponúkol svetovej verejnosti. Vozidlo využíva vodík, ktorý sa v zásobníku palivových článkov premieňa na elektrickú energiu a poháňa elektromotor s výkonom 114 kW/155 k. Vozidlá na palivové články (FCV) produkujú nulové emisie, pretože do ovzdušia vypúšťajú len vodnú paru. Používajú sa rovnako jednoducho ako vozidlá s tradičným typom pohonu a vďaka svojmu dojazdu a času dopĺňania paliva, ktoré sú porovnateľné s vozidlami so spaľovacím motorom, dokážu absolvovať cesty na dlhé vzdialenosti.

Model Toyota Prius Plug-in Hybrid, hybridné vozidlo typu plug-in, je ďalším víťazom hodnotenia odborníkov nemeckého centra CAM a predstavuje ďalšie prvenstvo svojho druhu: ako prvý sériovo vyrábaný hybridný elektromobil ho možno dobíjať pomocou štandardnej zásuvky pre domácnosť a okrem elektrického akumulátora s kapacitou 5,2 kW/h spotrebuje len 2,1 litra paliva na 100 kilometrov, čo zodpovedá 49 gramom emisií CO2 na kilometer. V rebríčku stovky najvýznamnejších technických noviniek desaťročia to znamená tretie miesto.

Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (1)

Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (4)

Toyota Mirai (foto: Toyota)

Toyota Mirai (foto: Toyota)


Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (5)
Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (3)

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Test Nissan Micra 1.0L pre Auto Motor a Šport

21. februára 2018

Fiat 124 Spider: fotky a článok v Auto Motor a Šport

19. januára 2018

Podarilo sa mi predpovedať dizajn nového SUV od Škody, vizualizáciu zverejnili Autoviny.sk

17. januára 2018
TEST

Test Citroën C3 1.2 PureTech pre Auto Motor a Šport

14. januára 2018

Nová Škoda Karoq: naživo vyzerá skvele a prekvapuje technikou

21. mája 2017

Vybrané príspevky »

UNITEDLIFE.SK

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

20. septembra 2019