IT b2b

Tlačová konferencia Aricoma Group: Michal Tománek, Milan Sameš a Milan Futák

Aricoma Group je síce nový holding, firmy v jeho portfóliu však majú bohatú históriu a na konte úspešné príbehy. Zo startupov sa stali IT firmy s tržbami v desiatkach a stovkách miliónoch eur.

BRATISLAVA – Niekoľko zástupcov spoločnosti Aricoma Group sa zišlo v bratislavskej kaviarni Bistro FACH, aby pred skupinou prevažne technologicky orientovaných novinárov predstavili portfólio firmy a jej plány do blízkej budúcnosti. Jednalo sa o vôbec prvú tlačovú konferenciu vedenú pod značkou Aricoma.

Aricoma je nová spoločnosť, ktorej úlohou je zastrešovať početnú skupinu úspešných IT firiem pôsobiacich aj na Slovensku a v Česku.

 

Michal Tománek, investičný riaditeľ skupiny KKCG

Prezentáciu otvoril Michal Tománek, investičný riaditeľ skupiny KKCG, ktorá je materskou spoločnosťou novovzniknutej Aricoma Group. Uviedol, že Aricoma je už dnes najväčší český podnikový ICT holding a stavia na základoch vybudovaných českou KKCG. KKCG má 30-ročnú históriu, 100 percent je vlastnených Karlem Komárkem.

KKCG  dnes pôsobí v 18 krajinách sveta vrátane Ázie a Ameriky, hodnota spoločnosti s jej firmami predstavuje 6 mld eur, vlastní napríklad aj českú Sazku a rastie jej zameranie sa na IT. Vo svoje budúce úspechy verí pre svoju veľkosť, komplexnú ponuku služieb a nezávislosť. „Celá podnikateľská stratégia KKCG je založená na diverzifikácii rizík, na organickom i anorganickom raste,“ uvádza tlačová správa spoločnosti.

KKCG zamestnáva takmer 6 000 ľudí a organizuje sa do štyroch divízií:

Časť technológií teraz zastrešila práve Aricoma Group.

Geografické ambície sa podľa Tománeka týkajú Európy, ale v minulosti boli bezpečnostné projekty realizované aj v Číne. Záujem spoločnosti je expandovať v európskych krajinách „BIG5“, predovšetkým v Nemecku. Firma mieri predovšetkým na západ, ale nevylučuje aktivity ani smerom na juhovýchod od Slovenska.

Tománek zároveň podotýka, že firma reaguje na nedostatok špecialistov na IT, mnohí chcú radšej pracovať na vlastnom či inom startupe a problémom IT firiem je, že nevedia držať krok s dobou. Tieto nedostatky chce Aricoma riešiť prostredníctvom možnosti sebarealizácie na zaujímavých projektoch, ktoré nebudú zamestnancom zväzovať ruky.

 


Milan Sameš, generálny riaditeľ Aricoma Group

V prezentácii pokračuje Milan Sameš, generálny riaditeľ Aricoma Group: „Aricoma môžeme považovať aj za inkubátor nových firiem.“ Tvrdí, že celý československý región považuje za akýsi inkubátor projektov, ktoré môžu potom expandovať na západ.

Dôvod zastrešovania firiem pod Aricoma údajne nespočíva v snahe o ich ovládanie, pretože tieto spoločnosti budú aj naďalej pôsobiť takmer úplne autonómne. Úlohou Aricomy je v prvom rade reprezentovať všetky obsiahnuté firmy navonok, vytvárať platformu pre rozširovanie portfólia KKCG smerom do IT, ale aj konsolidovať a zvýrazniť aktivity na československom trhu.

Sameš následne predstavuje jednotlivé firmy patriace pod Aricoma Group:

Značnú časť prezentácie Sameš venuje Autocontu, ktorej CEO Milan Futák bol prítomný aj na tlačovej konferencii. Vyzdvihuje prítomnosť Autocontu v regiónoch Slovenska, čo je výhoda v porovnaní s konkurenciou.

Ďalej sú to firmy Cleverlance, CAD Studio (na ich softvéri beží napr. veľa hier), DATASPRING (poskytovateľ cloud služieb, je súčasťou Autocad Enterprise) a AEC (kybernetická bezpečnosť).

 

PDF s predstaveniami jednotlivých spoločností sú na stiahnutie tu:


 

Spoločnosť Aricoma Group stojí pred nepochybne náročným obdobím expandovania, ale jej predstavitelia prejavili záujem o akýsi prirodzený vývoj. Podľa slov Milana Sameša vedenie uprednostňuje nezávislosť dcérskych firiem a ich samostatné vyvíjanie sa v čase, čo sa rokmi osvedčilo ako ideálny prístup. KKCG pri nich stojí na začiatku, investuje do nich, ale vo významnejšej miere nezasahuje do jej vedenia, manažmentu a stratégie.

Ambície Aricomy sú síce vysoké, ale zástupcovia na tlačovej konferencii podotkli, že ich cieľom nie je byť regionálnou či globálnou jednotkou na trhu s IT službami. Sú si vedomí svojej aktuálnej silnej pozície, zároveň si uvedomujú situáciu na trhu a potenciál konkurentov.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Vybrané príspevky »

UNITEDLIFE.SK

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

20. septembra 2019