erik@striz.sk

Daimler, BMW, Ford a VW postavia v Európe 400 ultrarýchlych nabíjacích staníc

Nová spolupráca medzi Daimlerom, BMW, Fordom a Volkswagenom pravdepodobne vyrieši to, čo súčasní kritici vyčítajú konceptu elektromobility – nedostatočnú infraštruktúru dobíjacích staníc. Do roku 2020 tieto automobilky plánujú vybudovať vyše tisíc dobíjacích staníc pre elektromobily so štandardom CCS, pričom 400 z nich bude ultrarýchlych.   Tlačová správa: • spoločný podnik na vybudovanie vysokovýkonnej siete nabíjacích staníc […]

Nová spolupráca medzi Daimlerom, BMW, Fordom a Volkswagenom pravdepodobne vyrieši to, čo súčasní kritici vyčítajú konceptu elektromobility – nedostatočnú infraštruktúru dobíjacích staníc. Do roku 2020 tieto automobilky plánujú vybudovať vyše tisíc dobíjacích staníc pre elektromobily so štandardom CCS, pričom 400 z nich bude ultrarýchlych.

 
Tlačová správa:
• spoločný podnik na vybudovanie vysokovýkonnej siete nabíjacích staníc pre elektromobily pozdĺž hlavných dopravných osí v Európe
• výkon až 350 kW umožňuje významné zníženie času nabíjania v porovnaní s existujúcimi systémami
• plánovaná výstavba 400 ultrarýchlych nabíjacích staníc v Európe
• sieť bude založená na systéme kombinovaného nabíjania (CCS) a bude tak kompatibilná s väčšinou elektromobilov súčasných a budúcich generácií
• nevídaná spolupráca výrobcov automobilov s cieľom vytvoriť sieť nabíjacích staníc vhodných pre všetky značky
 
Spoločnosti Daimler AG, BMW Group, Ford Motor Company a koncern Volkswagen so značkami Audi a Porsche plánujú spoločný podnik na vytvorenie siete najvýkonnejších nabíjacích staníc pre elektromobily v Európe. S tým cieľom podpísali partneri Memorandum o porozumení (MoU). Spoločne plánujú v krátkom čase vybudovať pozoruhodný počet nabíjacích staníc a výrazne tak zvýšiť spôsobilosť elektromobility na dlhé trate – dôležitý krok, aby sa osvedčila na masovom trhu.
Plánovaná infraštruktúra má podporovať nabíjací výkon až 350 kW a umožniť tak podstatne rýchlejšie nabíjanie ako na súčasných rýchlonabíjacích staniciach. Výstavba sa začne v roku 2017 a v prvom kroku je plánovaných cca 400 miest v Európe. Do roku 2020 majú zákazníci získať prístup k tisícom vysokovýkonných nabíjacích bodov. Nabíjacie stanice na diaľniciach a frekventovaných prejazdných cestách majú byť verejne prístupné a umožniť tak elektrické jazdenie na dlhšie trate. Nabíjanie sa má zdokonaliť ešte viac, aby v budúcnosti fungovalo podobne pohodlne ako bežné tankovanie.
Nabíjacia sieť má byť založená na kombinovanom systéme nabíjania (Combined Charging System (CCS)) a existujúce technické štandardy nabíjania striedavým (AC) a jednosmerným (DC) prúdom majú byť povýšené na ďalší výkonový stupeň, takže plánovaná infraštruktúra umožní rýchlonabíjanie DC s kapacitou až 350 kW. Vozidlá dimenzované na tento výkon tak bude možné nabiť v porovnaní s dnešnými elektromobilmi za zlomok času. Všetky vozidlá, ktoré sú vystrojené štandardom CCS, budú môcť využívať nabíjaciu sieť bez ohľadu na značku. To má pomôcť výrazne zvýšiť rozšírenie elektromobilov v Európe.
 
— koniec tlačovej správy —
 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Výber noviniek z autosalóna v Paríži pre Autoviny.sk

15. októbra 2016

Audi a jeho e-tron quattro by mal byť vyspelejší, ako pohon 4×4 od Tesly

3. decembra 2015

Audi: 25 percent z predaja si do 2025 prevezmú elektromobily

26. novembra 2015

Elektrické Audi e-Tron Quattro má tri motory s výkonom 370 kW a dojazd 500 km

18. septembra 2015

Audi Prologue Avant, naftový plug-in hybrid s výkonom 455k

26. februára 2015

Vybrané príspevky »