NASA investuje do výskumu komerčných nadzvukových eko lietadiel

Posledné nadzvukové komerčné lietadlo pristálo v roku 2003 a odvtedy už nevzlietlo. Kontroverzné Concordy boli významným evolučným míľnikom v leteckej doprave, na druhej strane ich popularita veľmi rýchlo klesala kvôli niekoľkým medializovaným haváriám. Aj napriek tomu absolvovali približne 50-tisíc letov. NASA sa teraz pripravuje investovať do projektu návratu nadzvukových lietadiel do komerčnej prevádzky. Podľa vlastných slov chce… View Article

INZERCIA: Peugeot Limitovaná edícia PREMIUM

Posledné nadzvukové komerčné lietadlo pristálo v roku 2003 a odvtedy už nevzlietlo. Kontroverzné Concordy boli významným evolučným míľnikom v leteckej doprave, na druhej strane ich popularita veľmi rýchlo klesala kvôli niekoľkým medializovaným haváriám. Aj napriek tomu absolvovali približne 50-tisíc letov.

NASA sa teraz pripravuje investovať do projektu návratu nadzvukových lietadiel do komerčnej prevádzky. Podľa vlastných slov chce preinvestovať dovedna 6 milliónov amerických dolárov len na samotný výskum.
Prostriedky uvoľňuje v menších množstvách (stovky tisíc USD) na vybrané vedecké pracoviská, ktoré spolu s výškou investície zverejňuje na svojej webstránke nasa.gov.
Tieto dotácie na výskum pritom bude uvoľňovať priebežne v rozmedzí až do troch rokov.
NASA by rada videla komerčnú prevádzku nadzvukových lietadiel spustenú do 15 rokov. Môže sa zdať, že to nebude žiadny problém, keďže sa už nadzvukovo lietalo aj na komerčnej linke s Concordom, avšak v opätovnom uvedení technológie stojí niekoľko prekážok. Predovšetkým bezpečnosť takejto dopravy je potrebné zvýšiť na maximum a minimalizovať riziká.
 
Zdroje: nasa.gov, iflscience.com