Mercedes-Benz predstavil novú vlastnú značku EQ pre elektromobilitu a s ňou aj štúdiu elektromobilu Generation EQ

Značka Mercedes-Benz predstavila na parížskom autosalóne svoju novú značku produktov zastupujúcu elektromobilitu: EQ. Názov EQ sa vzťahuje na „elektrickú inteligenciu“ a je odvodený od hodnôt značky Mercedes-Benz „emócia a inteligencia“. Nová značka zahŕňa všetky podstatné aspekty elektromobility orientovanej na zákazníkov a ako taká presahuje rámec vozidla. EQ ponúka rozsiahly ekosystém elektromobility, ktorý tvoria produkty, služby,… View Article

INZERCIA: Peugeot Limitovaná edícia PREMIUM

Značka Mercedes-Benz predstavila na parížskom autosalóne svoju novú značku produktov zastupujúcu elektromobilitu: EQ. Názov EQ sa vzťahuje na „elektrickú inteligenciu“ a je odvodený od hodnôt značky Mercedes-Benz „emócia a inteligencia“.

Nová značka zahŕňa všetky podstatné aspekty elektromobility orientovanej na zákazníkov a ako taká presahuje rámec vozidla. EQ ponúka rozsiahly ekosystém elektromobility, ktorý tvoria produkty, služby, technológie a inovácie. Spektrum značky siaha od elektromobilov cez nástenné nabíjacie boxy a služby nabíjania až po domáci akumulátor energie. Predzvesťou novej značky je štúdia „Generation EQ“, ktorá v Paríži oslavuje svoju svetovú premiéru. Ešte v tomto desaťročí sa spustí výroba prvého sériového modelu EQ v segmente vozidiel kategórie SUV. Potom bude nasledovať modelová ofenzíva, v rámci ktorej sa elektrifikovanými modelmi postupne doplní portfólio produktov divízie Mercedes-Benz Cars.
 
press_1659
Budúcnosť patrí elektrickému pohonu. Preto rozsiahlym spôsobom investujeme do flotily elektromobilov s akumulátorom a do technológie akumulátorov – aj v podobe akumulátorov energie pre súkromné a priemyselné využitie. So značkou EQ sa posúvame o krok ďalej. V tejto značke spájame celé naše know-how v oblasti inteligentnej elektromobility značky Mercedes-Benz,“ vysvetľuje Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG zodpovedný za odbyt divízie Mercedes Benz Cars.

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)


Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)

EQ udáva jasný smer pre zákazníkov

Portfólio značky EQ zahŕňa všetky budúce automobily poháňané elektrickou energiou z akumulátora, ako aj s tým súvisiace produkty a služby značky Mercedes Benz. Vynálezca automobilu tak svojím čoraz väčším portfóliom udáva jasný a transparentný smer pre zákazníkov. Značka EQ je preto najbližší logický krok v rámci odbytovej a marketingovej stratégie „Best Customer Experience“.
Značka Mercedes-Benz už dnes ponúka vhodnú infraštruktúru nabíjacích zariadení pre elektrifikované automobily. K týmto zariadeniam patrí nástenný nabíjací box ako domáca stanica na rýchle nabíjanie, bezplatná aplikácia Charge&Pay na komfortné dobíjanie elektrickej energie na verejných nabíjacích stojanoch, ako aj stacionárny akumulátor elektrickej energie z fotovoltických alebo solárnych zariadení pre domácnosti aj podniky. Všetky tieto produkty a služby budú v budúcnosti začlenené do značky EQ. Značka Mercedes Benz tak vytvára stály a jasný obraz o trvalo udržateľných produktoch a službách s hviezdou.

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)

Generation EQ – nová generácia vozidiel a vlastný dizajnový jazyk

Značka Mercedes-Benz štúdiou „Generation EQ“, ktorú predstavila v Paríži, dáva jasne najavo, že atraktívne a výkonné elektromobily budú čoskoro charakteristickou súčasťou cestných komunikácií. „Generation EQ“ so vzhľadom športového kupé kategórie SUV je prvým zástupcom celkom novej generácie vozidiel s elektrickým pohonom z akumulátora. „Nová generácia elektromobilov bude založená na architektúre, ktorá bola osobitne vyvinutá pre elektromobily s akumulátorom. Táto architektúra sa v každom ohľade dá stupňovito rozšíriť a použiť nad rámec modelov. Je vhodná nielen pre všetky modelové rady, ale aj pre deriváty ako vozidlá kategórie SUV, sedany a kupé. Rázvor a rozchod kolies sú variabilné,“ hovorí Prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.
Dva elektromotory na prednej a zadnej náprave v závislosti od stupňa výstavby produkujú celkový výkon až 300 kW. V kombinácii s inteligentnou prevádzkovou stratégiou značky Mercedes Benz je dojazd „Generation EQ“ až 500 kilometrov.
 

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)

Štúdia Mercedes-Benz Generation EQ (foto: Daimler)


Elektrické modely s akumulátorom a celkom novou koncepciou získajú výnimočný dizajn s „elektrickým estetickým vzhľadom“. Okrem iného tu patrí aj nový tvar masky chladiča a nový ráz svetiel. Moderné „elektrické estetické prvky“ tvoria aj interiér. Úplne nová koncepcia ovládačov a ukazovateľov „Generation EQ“ sa okrem elektrického nastavenia sedadiel, ktoré je typické pre Mercedes, zaobíde bez klasických vypínačov. Kokpit je orientovaný na vodiča a bol vypracovaný s dôrazom na jednoduché ovládanie založené na dotykoch. Digitálnym zážitkom z ovládania sa „Generation EQ“ odlišuje od známej logiky ovládania dnešných vozidiel a ponúka pohľad na to, ako si značka Mercedes Benz predstavuje budúcu interakciu s používateľom.
Budúce modely sú stelesnením podstaty modernej elektromobility – sú spojením atraktívneho dizajnu, výnimočného pôžitku z jazdy, vysokej praktickosti pri každodennom používaní a maximálnej bezpečnosti, ktorou sa vyznačujú všetky vozidlá od vynálezcu automobilu. To presne vyjadruje názov EQ.
 
— KONIEC TLAČOVEJ SPRÁVY —